همزمان با نخستین گام بهره برداری از چغندرقند پاییزه یعنی روشن شدن کوره آهک و سایر تجهیزات کارخانه به دستان متخصصان کارآزموده شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه،

آهنگ چرخ های صنعت با شعار رشد تولید در استان خوزستان، شروع به نواختن کرد.

کوره آهک یکی از اجزای مهم و کلیدی  تمام کارخانه های تولید شکر است، چرا که بدون وجود آهک امکان تصفیه شربت خام حاصل از چغندر قند وجود نخواهد داشت.

و سپس اولین کامیون حامل چغندرقند پاییزه به شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه درتاریخ یکم اردیبهشت ماه 1402 با شروع فصل بهره برداری از چغندر پاییزه  طی مراسمی وارد شرکت کشت و صنعت قند خاورمیانه شد .

استقبال از اولین کامیون، پس از هر برداشت، رویدادی مهم و خاطره انگیز است که مدیران و همکاران در کارخانه کشت و صنعت قند خاورمیانه آن را جشن گرفته و با قرآئت قرآن و توزیع خیرات در بین نیازمندان ضمن سپاس از عنایت الهی، این سرآغاز شیرین را گرامی می دارند. چغندر به عنوان یک محصول کشاورزی که نقش حیاتی در صنعت قند و شکر ایفا می کند، حاصل ماه¬ها برنامه ریزی دقیق و اجرای عملیات کاشت، داشت و برداشت است. و اکنون زمان بهره برداری از این محصول شیرین و شگف انگیز رسیده؛ محصولی که از دسترنج کشاورزان زحمتکش خطه سبز خوزستان حاصل گشته و با کوشش و زمان بندی دقیق شرکت توسعه کشاورزی قند خاورمیانه وارد کارخانه شده است. امید که با افزایش تولید شکر باکیفیت در سال جاری بتوانیم تفاوت معنا داری در اقتصاد استان ایجاد نماییم.